Årsmøte 2017

Tid: 22. april 2017. Kl. 16-17

Sted: HeltSentralt, Strandgata19 Oslo

Det er gratis å delta på årsmøtet hvis du er medlem, og vi håper at så mange av dere som mulig har lyst og tid til å delta.
Vi ønsker påmelding til dette arrangement.
Send påmelding til følgende adresse:  post@iea-norge.no

Agenda:
1. Velkommen og godkjenning av møteinnkalling og saksliste,
Valg av ordstyrer og referent.
2. Styrets beretning
3. Regnskap og fastsettelse av kontingent, Budsjett
4. Valg – Valgkomiteen fremlegger sin innstilling
5. Innkomne forslag
6. Møtet avsluttes

Forslag som skal behandles på årsmøtet skal være sendt til styret senest to uker før årsmøtet.
Fullstendig saksliste gjøres tilgjengelig for medlemmene senest en uke før årsmøtet.

Saker som medfører større endringer i foreningens vedtekter eller formål, eller er av større økonomisk betydning for medlemmene, må gjøres kjent for medlemmene senest tre uker før årsmøtet.

Alle medlemmer som har betalt kontingent for 2017 har adgang til årsmøtet – Vel møtt!

Påmelding til årsmøtet er ikke påkrevet, men vi ønsker en tilbakemelding om du kommer, så vi kan beregne sitteplan og servering.

Enneagramforeningen prøver noe nytt!

14753933_1085941994807475_8570162267180420984_o-1

I forbindelse med årsmøtet inviterer vi til en Enneagramkveld, der vi blir underholdt av Hans Eivind Riise med band som har en musikalsk og uhøytidelig presentasjon av Enneagram-typene, før vi går ut sammen og spiser middag. (Vi bestiller sted og dere må selv betale middagen.) Hans Eivind Riise er en av de i Norge som har holdt fleste Enneagramkurs. Han har undervist om Enneagrammet i over 20 år, og presenterer det med lun humor og mye livsvisdom. Til vanlig er han lektor på Godalen videregående skole. Riise har alltid sunget og spilt i band, og funnet populære låter som karikerer de ulike personlighetstypene i Enneagrammet. Disse fremfører han samtidig som han gir en varm og humoristisk presentasjon av typene. Ryktet sier at han kommer til Enneagramkafeen med et lite band. Vi krysser fingrene for at han får med seg sine musiker-venner. I forkant av Enneagramkafeen vil det bli kalt inn til årsmøte i Enneagramforeningen. Nærmere informasjon om Enneagramkafeen denne lørdagen kommer når det nærmer seg. Vi vil med å annonsere dette så tidlig, gi deg muligheten til å sette av denne lørdagen til å være sammen med oss, både på årsmøtet og på festen etterpå.

NB! Årsmøtet foregår ikke i Litteraturhuset, men gjennomføres på HeltSentralt, Strandgata 19, lørdag 22 april kl 16-17, og så er det fest etterpå!

Priser: Medlemmer: kr 150,- , Ikke-medlemmer: kr 200,- Studenter: Gratis om de er medlemmer.

Tilbud om du vil bli medlem: kr 400,- inkl medlemskap for 2017 (Medlemskap koster normalt kr 300).

Billetter fås kjøpt ved inngangen, og kan betales med Vipps, kort eller kontanter. Vi vil også selge drikke og by på snacks under konserten på HeltSentralt

NB: Merk at vi har flyttet arrangementet fra Litteraturhuset til HeltSentralt rett ved Oslo Strandgata 19, for å få bedre plass og kunne presentere bandet bedre.

Se mer om HeltSentralt her: www.heltsentralt.no

Er det noen som kjenner til en dyktig psykolog som har kjennskap til Enneagrammet? Send meg gjerne en pm. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Enneagrammets psykologiske nivåer beskriver veien hjem til din kjerne. De Ni Psykologiske Nivåene kan gi deg en forståelse for hvor på kartet du befinner deg akkurat nå. Det gir deg verdifull informasjon om hva du trenger å være oppmerksom på, og støtter deg i hva som er viktig å ha fokus på. Men kartet er ikke vår identitet. De fleste av oss kan oppfatte Enneagrammet som et klassifiseringssystem, en måte hvor vi gjenkjenner karakteristikker i oss selv og andre. Men om vi studerer Enneagrammet, vil vi etter hvert få en forståelse for at dette faktisk er et system som støtter oss i vår reise i å finne tilbake til oss selv, til vår kjernetilstand. Hensikten med beskrivelsen av de enkelte personlighetstypene er å gi en innføring og en forståelse for hvordan vår ego-struktur fungerer under stress og press. Hensikten med beskrivelsen av de Ni Psykologiske Nivåene er å gi en indikasjon på hvor du befinner deg i terrenget – og hvilken vei du trenger å bevege deg for å komme hjem til din kjernetilstand. Hvis Enneagrammet skal speile den menneskelige natur mer nøyaktig og reflektere de skiftende tilstander hos hver enkel type, må det også være mulig å betrakte vertikale bevegelser og utvikling innen hver type. Den vertikale dimensjonen beskriver våre ubevisste svingninger (psykologiske nivåer), mens den horisontale er en beskrivelse av hver personlighetstype.

Eva Steira er sertifisert i utviklingsnivå i Enneagrammet gjennom The Enneagram Institute i New York, og vil dele av sin innsikt på Enneagramkafeen.

Steira har 18 års erfaring fra forsikringsbransjen og konsulent- selskap med prosjektleder og lederansvar innen strategisk arbeid, er diplommarkedsøkonom og har master- program i prosjektledelse, BI.
Hun er leder- og teamutvikler og foredragsholder, og er utdannet ved The Enneagram Institute, New York. Hun har skrevet flere bøker om Enneagrammet, og er en av stifterne av Enneagramforeningen.
... See MoreSee Less

Enneagrammets psykologiske nivåer, med Eva Karin Steira

mars 13, 2018, 7:00pm - mars 13, 2018, 9:00pm

View on Facebook

Claus Roager Olsen, Ennegram teacher and a student of Gary Chapman himself (the author of the acclaimed books "The five languages of love" and "The five languages of apology") is coming to Oslo! He will talk about how difficult it can be to communicate our appreciation when we don't express it in the same way, and how knowing each other's language of love makes relationships so much better.
The five languages are, according to Chapman: gift giving, quality time, words of affirmation, acts of service (devotion), and physical touch. What is yours?
Chapman has recently written another book, togehter with Jennifer Thomas, about the different ways to apologize. Ever heard an apology that just didn't do it for you? According to Chapman, the five basic languages of apology are: expressing regret, accepting responsibility, making restitution, genuinely repenting, and requesting forgiveness. If you receive an apology that omits your apology language, chances are you won’t fully accept it or even recognize it as an apology.

Claus Roager Olsen has worked with the Enneagram for over 15 years and has taught over 125 000 people. He works with businesses and individuals and is known in Denmark for his broad knowledge in both business and family relations.
The Norwegian Enneagram Association has invited Claus to Oslo to share his experiences and thoughts, and Claus will give his talk in English.
You do not want to miss this!

200.- per person, pay at the door (cash, vipps or card)
150.- for IEA-members
... See MoreSee Less

The five languages of love, and of apology